Drogsugen som bara den……

Posted on 11 augusti, 2012

0


Jag har väldigt varierat mående. Det kan skilja sig från dag till dag. Det har varit en nersvacka, en uppåtsväng å nu är jag på väg neråt igen. Häromdagen vart tanken så klar och tydlig. Jag sväljer min karls tabletter så är det över. Kände hur lugnt spred sig i kroppen. Det som bröt lugnet, tanken var den lilla hunden vi har. Han kom som ett skott och pockade på uppmärksamhet. Det var som han kände eller förstod. Han höll sig nära mig hela dan sen.

Tror mycket är gamla försvars strategier. Jag har flera orosmoment som påverkar mig. Mannen är på väg in i en hepatiC behandling, cellgifter och allt det innebär. Ekonomin är kass och allt går på ett hårstrå. Jag påverkas fortfarande av minnesbilder av  övergreppen och det blir komplicerat ibland i vårt förhållande. Allt det här känns överväldigande och ibland vill jag bara fly, skära mig å i kväll är jag drogsugen så det bara sjunger. Mitt i allt detta arbetar jag med fjärde steget i NA.

Känner mig otroligt sårbar i stegarbetet. Det är som om min fasad har ramnat total och jag vet inte vem jag är. Ser vad jag har gjort, hur jag har varit, både i aktivt missbruk och även som drogfri. För sjuka beteenden har jag haft med mig under tillfrisknadet och har fortfarande.

Tänk att få sitta på en stenhäll, se ut över vikarna, öarna och dra några bloss på en holk….. Borde ringa min sponsor men hon kommer nog säga att jag har varit på för lite möte. Det kan vara så att suget kommer av det. men jag orkar inte höra att jag inte har gjort det jag bör göra för att vara drogfri. Det kommer stanna vid ett sug, en längtan att fly ansvar, fly livet.

 

Posted in: Uncategorized